Sminkning

Tänkte visa hur jag brukar göra en vanlig grå/svart sminkning som jag brukar ha ibland på t ex fest.
Nu har jag inte massa krimskrams utan kör bara med en borste och bilderna är heller inte dom bästa. fotade med min digitalkamera. Skuggorna kan upplevas väldigt ljusa men har inte primer och ljuset är inte det bästa.

Börja med att ta en vanlig svart eller grå kajal och lägga på en ganska tjock linje (smalare längst in på ögonlocket). jag brukar äen lägga en vit kajal på den undre intre fransraden för att få en piggare blick.
Ta sedan en vit eller just beige ögonskugga och måla hela ögonlocket och ända upp till brynet. Jag brukar använda en vit från MUS som heter satin. den tycker jag är bäst.
Om du har en primer, lägg först på den på hela ögonlocket och upp mot brynet innan du börjar med skuggorna. 

Ta en svart eller mörkgrå ögonskugga och tryck fast på halva ögonlocket. Har en bra från isa dora med flera grå nyanser som jag brukar använda men den svarta i trio brow color från MUS funkar också bra.

Ta en ljusare grå ögonskugga, alt någon silverfärgad och lägg på andra halvan av ögonlocket. Sudda ihop skuggorna så att det inte blir någon kant och skugga den mörkare uppåt mot ögonbrynet. Lägg på mer av den mörka skuggan och sudda ut om det behövs.

Lägg på lite av den vita skuggan längst in på ögonlocket över "kanten" och även längst in i ögonvrån.
Lägg sedan lite av den svarta skugga under ögat som en eyeliner och sudda ut lite.

Böj fransarna med en ögonfransböjare. Jag brukar böja ögonfrasarna ganska mycket "längst in" och göra en snabb böj någonstans på mittan av fransarna. Då blir det en snyggare böj.
Lägg på mascara. Jag brukar alltid börja med att lägga på mascara på de undre fransarna för att undvika att förstöra ögonskuggan.

Resultat:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0